Betalingsmuligheder
Nu til dags findes der mange forskellige muligheder for betaling. Læs om nogle af dem her.
Bliv kontaktet
Mange muligheder!
I dag kan du betale for dagligvarerne eller rejsen på mange forskellige måder - og de færreste bruger kontanter.
Vi har samlet nogle af de betalingsmuligheder, der findes på den her side.
Hvis du er nysgerrig på, hvilke kort vi tilbyder, kan du læse mere på denne side.
Spørgsmål og svar
Hvordan fungerer Apple Pay?
Har du en iPhone, kan du nemt og sikkert betale med Apple Pay i butikker i både ind- og udland. Apple Pay virker alle steder, hvor du finder kontaktløs- og Apple Pay-symbolet.
Apple Pay gør det også lettere og hurtigere at betale online og via apps. Her slipper du for at oprette profiler og udfylde formularer.
Du kan tilknytte både Visa/Dankort og Mastercard Kredit eller Debit til Apple Pay.
Du tilføjer dine kort i Mobilbanken eller via Apple Wallet således:
Du skal forbinde dit kredit/debet kort direkte fra din mobilbank. Det er ligeså nemt som at gøre det direkte i appen som tidligere, men det er mere sikkert.
Ligger dit kort allerede i en Wallet, skal du ikke foretage dig noget.
Hvordan?
- Log på din mobilbank
- Tryk på ”Menu” i nederste højre hjørne
- Tryk på ”Mine kort”
- Vælg det betalingskort, som du vil tilføje til din Wallet-app
- Tryk på ”Føj til Apple Wallet”/”Føj til Google Pay” og følg derefter de sidste trin i oprettelsen
Hvordan fungerer Mobilepay?
Mobilepay er en app, du skal downloade til din telefon, hvorefter du tilknytter et kort.
På den måde kan du sende penge til personer og virksomheder for at betale for varer eller ydelser.
Vi er med i samarbejdet om Mobilepay.
Du kan læse mere om dine muligheder på Mobilepay's hjemmeside: www.mobilepay.dk
Hvad med E-Boks?
E-Boks er ikke på samme måde en betalingsmulighed, men mange får tilsendt deres regninger via e-Boks.
Det er derfor en god idé at sætte sig ind i, hvordan det fungerer.
E-Boks er en sikker og gratis elektronisk postboks, hvor du kan modtage og opbevare indholdet fra dine rudekuverter. Med e-Boks kan du derfor få adgang til din post, uanset hvor du er.
Hvad kan der lægges i e-Boksen?
Næsten alle kommuner, alle offentlige myndigheder og en lang række af virksomheder er tilmeldt e-Boks som afsendere. Blandt de tilmeldte afsendere kan du selv vælge, hvilke virksomheder du ønsker at modtage post fra, samt hvad du vil modtage. Din post opbevares sikkert i din e-Boks, og du bestemmer selv, hvordan den skal arkiveres.
Sådan får du en e-Boks
Du tilmelder dig e-Boks i Netbank under menupunktet Aftaler/kundeaftale/tilmelding af funktioner. Herefter følger du blot vejledningerne på skærmen, som tager dig gennem processen trin for trin. Når du har tilmeldt dig, vil du modtage et velkomstbrev i e-Boks fra os inden for 24 timer. Du vil fremover modtage alt post fra de valgte områder i din e-Boks og IKKE på papir. Du har mulighed for at få tilsendt en e-mail, når der kommer ny post til dig i e-Boks. Dette gøres nemt under ”indstillinger” i e-Boks. Du kan se din post fra alle dine afsendere, når du logger på e-Boks via netbanken.
Sådan bruger du din e-Boks
Du kan få adgang til dine dokumenter og lignende i e-Boks via Netbank under menupunktet Konti - e-Boks Indbakke. Det betyder, at du automatisk vil have adgang til din e-Boks uden yderligere login, når du er logget på Netbank. Når du modtager post i indbakken, kan du selv oprette og navngive mapper, som du kan flytte posten til. På den måde får du overblik over dine dokumenter.
I indbakken vil der også ligge post fra andre leverandører som du har tilmeldt i e-Boks.
Dine kontoudtog, årsoversigter, depotopgørelser og lignende fra Sparekassen finder du dog ikke i e-Boksen, men direkte i din Netbank under fanebladet Kommunikation. For at se disse vælger du blot Information fra Sparekassen