Indsigelsesmuligheder

Er der trukket for meget på dit kort? Har du ikke selv foretaget betalingen? Eller har du ikke fået den vare, du har bestilt? Som kortholder har du i flere situationer mulighed for at få en betaling tilbageført.
Hvornår kan du gøre indsigelse?
Du kan klage over en betaling, hvis:
- Du ikke kender beløbet, der er trukket
- Du ikke kender forretningen, som har trukket pengene
- Beløbet er større end det aftalte
- Du ikke har modtaget den bestilte vare
- Du har modtaget en forkert vare
- Du ikke har fået penge udbetalt i pengeautomaten
Indsigelse kan ske både ved køb i butik, på nettet og ved post- eller telefonordre.
Sådan gør du
- Prøv først at løse sagen direkte med butikken, hvis der ikke er tale om misbrug.
- Hvis problemet ikke løses, kan du oprette en indsigelse via Nets portal. Du skal bruge dit MitID og en aktiv e-mailadresse.
- Husk at reagere hurtigt. Indsigelsen skal ske inden for kort tid efter, at beløbet er trukket og ofte inden 1-2 uger.
Vær opmærksom på
Mulighederne for at få pengene tilbage afhænger af, hvilket kort du har brugt (Dankort, Visa/Dankort eller Mastercard). Du kan læse de præcise regler her:
